+421 903 194 523
+421 903 701 130
Prihlásiť sa

MAXONE s.r.o. poskytuje komplexné riešenia v oblasti nabíjania elektromobilov:

  • Dodávka nabíjacích a rýchlonabíjacích staníc
  • Inštalácia, oživenie a uvedenie do prevádzky
  • Platobný systém
  • Záručný a pozáručný servis

Elektrická energia, ako najčistejšia známa forma energie si z logických dôvodov našla svoje miesto aj v automobilovom segmente. Elektromobily sa stávajú bežnou súčasťou našich ciest a ambiciózne projekty vo svete vytláčajú spaľovacie motory z miest a vozových parkov spoločností. Neoddeliteľnou súčasťou elektromobilov je nabíjacia infraštruktúra, ktorá na rozdiel od bežných čerpacích staníc PHM funguje na niekoľkých úrovniach. Od bežnej domácej zásuvky, alebo malej nabíjacej stanice vo Vašej garáži, až po verejné multi-štandardové rýchlonabíjacie body.

Naši partneri a zákazníci v oblasti e-mobility


Elektromobilita v skratke

Čo je to elektromobil?

Elektromobil je automobil, ktorého zdrojom pohybovej energie je elektromotor. Napájanie elektromotora je v prevažnej väčšine zabezpečené z akumulátora, ktorý je potrebné nabíjať z externých zdrojov energie.

Čo je to Plug-in hybrid?

Plug-in hybrid je automobil s hybridným pohonom, teda s kombináciou spaľovacej a elektrickej pohonnej jednotky, pričom zdroj energie pre elektrický pohon, t.j. akumulátor, je možné nabíjať.

Ako nabíjať elektromobily a hybridy?

S komerčnou výrobou a predajom elektromobilov prišlo k štandardizácii nabíjacích systémov. Elektromobily predávané v Európe podporujú rôzne štandardy nabíjania, z čoho môže mať spotrebiteľ zo začiatku mierny chaos.

Nabíjanie podľa IEC 61851

Mód 2:

Elektromobil je pripojený na bežnú zásuvku, 230V alebo 400V, prostredníctvom špecifického adaptéra, ktorý je dodávaný spolu s vozidlom, alebo si ho môže spotrebiteľ dodatočne zakúpiť. Pri originálnom adaptéri je nabíjací prúd z pravidla 10A/1fáz. Na trhu sú produkty, ktoré umožňujú nastavenie nabíjacieho prúdu až do 32A (pri 3fáz. zásuvkách) v prípade, že má spotrebiteľ zásuvku dimenzovanú ta takýto prúd. Adaptér neslúži na zmenu charakteru elektrického prúdu a napätia (nemení ich veľkosť ani frekvenciu), ale zabezpečuje ochrany a komunikáciu s vozidlom počas procesu nabíjania. Zmena zo striedavého na jednosmerný prúd prebieha priamo vo vozidle prostredníctvom takzvaného palubného AC/DC meniča.

Pri prúde do 16A/1fáz. hovoríme o pomalom nabíjaní.

Konektory používané pri Móde 2:

Mód 3:

Elektromobil je na striedavé napätie pripojený cez špecifický konektor nabíjacej stanice, ktorá je z pravidla neprenosná a je pripojená na distribučnú sieť pevným prívodom. Rovnako ako pri Móde 2, nabíjacia stanica neslúži na zmenu charakteru elektrického prúdu a napätia (nemení ich veľkosť ani frekvenciu), ale zabezpečuje ochrany a komunikáciu s vozidlom počas procesu nabíjania. Zmena zo striedavého na jednosmerný prúd prebieha priamo vo vozidle prostredníctvom takzvaného palubného AC/DC meniča. Dostupný nabíjací výkon sa pohybuje v rozmedzí 0-7kW pri jednofázovom pripojení (do 32A pri 230V) a 0-22kW pri trojfázovom pripojení (do 32A pri 400V). Reálny nabíjací výkon limituje aj samotný elektromobil teda výkon palubného AC/DC meniča. Niektoré typy elektromobilov (Tesla, Renault Zoe) sú schopné prijať až 43kW/400V (t.j 63A) striedavých. Výkony nabíjania do 7kW označujeme ako pomalé nabíjanie, 7 – 22kW označujeme ako stredne rýchle nabíjanie a nad 22kW hovoríme o rýchlom nabíjaní.

Konektory používané pri Móde 3:

Mód 4:

Elektromobil je pripojený cez špecifický konektor na jednosmerné napätie. Zmena napätia prebieha priamo v nabíjacej stanici, ktorá je pripojená na distribučnú trojfázovú sieť. V závislosti od typu nabíjacej stanice sa môže meniť dostupný nabíjací výkon v rozmedzí od 0 do 150kW (cieľ do budúcnosti je 350kW)

Konektory používané pri Móde 4:

Nabíjacie stanice DBT-CEV

Spoločnosť DBT-CEV bola založená v roku 1990 a od roku 1992 sa aktívne venuje problematike nabíjania elektromobilov. Celkovo je nainštalovaných viac ako 1800 rýchlonabíjacích staníc DBT-CEV v 33 krajinách sveta. Momentálna výrobná kapacita je 100 ks mesačne. MAXONE, s.r.o. je oficiálny distribútor a servisný partner spoločnosti DBT-CEV pre Slovenskú a Českú republiku. Celkovo máme v servisnej správe viac ako 40 rýchlonabíjacích staníc DBT-CEV.

EV Stream – Ideálne riešenie pre garáže a privátne nabíjanie

GNS – Nabíjacia stanica stavaná pre verejné nabíjanie a firemné flotily

NQC – Rýchlonabíjacia stanica pre súkromné a verejné rýchlonabíjanie v rôznych konfiguráciach

CHAdeMO – CHAdeMO/CCS – CHAdeMO/CCS/TYP2

Rýchlonabíjacie stanice NQC

CHAdeMO

CHAdeMO/CCS

CHAdeMO/CCS/TYP2

Nabíjacie stanice Keba

KEBA AG bola založená v roku 1968 a je medzinárodne úspešná  spoločnosť so sídlom v Linzi (Rakúsko) s pobočkami po celom svete. KEBA vyvíja a vyrába invenčné, vysoko kvalitné riešenia pre automatizáciu už 45 rokov pre priemysel, bankovníctvo a stavebníctvo.

Od roku 2009 je e-mobilita neoddeliteľnou súčasťou sortimentu a služieb.

KEBA KeContact P30

  • Nabíjacia stanica pre každého, kto príde do styku s e-mobilitou – dodávatelia energie, prevádzkovatelia vozových parkov, súkromný užívatelia elektromobilu
  • 4 verzie podľa potreby zákazníka
  • rôzne možnosti inštalácie – na stene, na zvislom stĺpiku vo vyhotovení pre jednu alebo dve nabíjacie stanice
  • Vhodná pre verejný aj súkromný sektor
  • Chytrá nabíjacia stanica s množstvom funkcií a komunikačných štandardov
  • Intuitívne ovládanie a komunikácia cez sieť.
  • V poradí 3. generácia wallboxu z dielne spoločnosti KEBA

Inovatívne funkcie:

  • pripojenie k centrálnemu systému cez OCPP 1.5 a 2.0.
  • podpora protokolu Modbus
  • protokol UDP (možnosť sledovania a ovládania stanice na základe dát z inteligentenj inštalácie, aktuálna zmena výkonu na základe spotreby domácnosti, výkonu FVE atď.)
  • komunikačné rozhrania USB, LAN, WLAN, GSM
  • možnosť monitorovania spotreby a účtovania poplatkov za nabíjanie
  • ľahké odčítanie spotrebovanej energie vďaka integrovanému certifikovanému elektromeru *(podľa verzie)
  • Integrovaná ochrana RCD typ B